החלטת הקבינט: תקנות החירום ימשכו עד רביעי הבא

    צבי טסלר No Comments on החלטת הקבינט: תקנות החירום ימשכו עד רביעי הבא

    קבינט הקורונה שכונס היום, קיבל את המלצת גורמי המקצוע לא לשנות את תקנות החירום ולהקל או להחמיר בתקנות החירום, לאור חוסר נתוני התחלואה בתקופת החגים. בשני הבא תיערך ישיבת הקבינט בה ויתקבלו החלטות בהקלות ויוצגו אפשרויות ייעול האכיפה והחמרתה

    בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שני) את קבינט הקורונה לדיון באפקטיביות הסגר והשפעותיו עד כה. האכיפה בשטח, וההמלצות המקצועיות להמשך והטיפול באוכלוסיות בסיכון.

    למרות הצגת אסטרטגיית יציאה מהסגר שהציגה היום כחול לבן ובה יציאה מדורגת כבר לאחר סוכות, ראש המל"ל בן שבת, פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו, גורמי המקצוע והמומחים אמרו לחברי הקבינט כי תמונת המצב לגבי מצב התחלואה והנתונים תוכל להתברר רק בשבוע הבא ולכן יש להימנע בשעה זו מלשקול הקלות או החמרות בעניין הסגר.

    עקב כך, נקבע כי קבינט הקורונה יתכנס לדון בהגבלות או בהחמרות בשני הבא, בישיבה תוצג תמונת מצב הכוללת את נתוני התחלואה והתנועה.

    בישיבת הקבינט סוכם: על פי ראש המל"ל, המומחים, קיים קושי להסיק מסקנות מבוססות מהנתונים עד כה לאור השפעות יום הכיפורים וחג הסוכות.

    הקבינט לא יקבל כעת החלטות על הקלות או החמרות. יוארך תוקפן של התקנות הקיימות עד ל-14/10 בהליכים המתחייבים על פי חוק, לרבות התקנות להגבלת הפעילות של מוסדות חינוך.

    היעד המיידי של הממשלה: המשך מיקוד במאמצי הבלימה ובהורדת התחלואה.

    צוות מקצועי ממשרדי הבט״פ, הבריאות והיועמ״ש לממשלה, יבחן את ההצעות שעלו בישיבה בעניין יייעול האכיפה והחמרתה ויגיש המלצותיו.

    הצוות הבין משרדי שגיבש את ההצעה למדדי היציאה, ימשיך בעבודתו ויציג תכנית מפורטת לכל שלב ושלב. רה״מ יקיים דיון על תכנית זו ביום א׳ הקרוב לקראת הבאתה לדיון בקבינט הקורונה.

    בהמשך לעבודת המטה שבוצעה ע״י השרה לשוויון חברתי, שר הבריאות יגבש מענה שיאפשר ביקורים לקשישים החיים בגפם.

    יימשכו המאמצים בעניין ערכות הבדיקה המהירות וההצטיידות בחיסון, בהתאם לסיכומי ראש הממשלה בדיונים הייעודיים שהתקיימו בנושאים אלה.

     



    0 תגובות